Doelgroepen – Nederlandse Ondernemers Academie

[ad_1]

buyer persona’s = ijkpersoon = voorbeeldklant

Wat ontzettend goed helpt om te weten voor wie je het allemaal doet, is een buyer persona maken. Een buyer persona is jouw ijkpersoon, jouw voorbeeldklant. De persoon die jou leuk vindt, die jouw product of dienst nodig heeft, die jou geld wilt betalen voor hetgeen je doet of levert. Met een persona breng je de doelgroep eigenlijk tot leven.

Verzin een naam, leeftijd, hobby’s, interesses, koopgedrag, problemen en wensen. Hoe leven ze, wat doen ze, waar gaan ze op vakantie, welke nieuwssites lezen ze etc. Hoe specifieker, hoe beter. Deze persoon hang je vervolgens op de muur en is jouw meetlat voor je website, de social media kanalen die je inzet, jouw posts die je maakt, je tone-of-voice, je beeldmateriaal etc.

Heb je meerdere doelgroepen? Maak dan meerdere persona’s.

Dit is een superhandige tool voor het maken van persona’s.

 



[ad_2]

https://de-noa.nl/doelgroepen/