Zo bereik je elke inbox met de nieuwe Gmail- en Yahoo Mail vereisten

ict

[ad_1]

Deliverability van e-mails is cruciaal voor je bedrijf. Als je nieuwsbrieven, promo’s of belangrijke updates verstuurt, is het belangrijk dat ze in de inbox van je klanten belanden en niet in hun spammap. Als je e-mails niet worden afgeleverd, gaat al dat harde werk verloren en gaan je engagementcijfers achteruit.

Gmail en Yahoo Mail hebben onlangs nieuwe eisen geïntroduceerd voor het verzenden van e-mails. Deze veranderingen komen iedereen die online zaken doet ten goede en zijn bedoeld om de beveiliging te verbeteren, spam te verminderen en e-mail te verbeteren.

Maar voor bedrijven betekent het dat je de manier waarop je e-mails verstuurt moet aanpassen – en wel meteen.

Hier onderzoeken we wat er gebeurt als je niet aan deze nieuwe eisen voldoet, doorlopen we de stappen om het goed te doen en delen we een aantal best practices om je e-mail deliverability en engagement te verbeteren.

Er is geen tijd te verliezen, dus laten we beginnen.

Waarom hebben Gmail en Yahoo veranderingen doorgevoerd?

Gmail en Yahoo passen hun vereisten voor het verzenden van e-mail aan om de veiligheid en kwaliteit van hun e-maildiensten te verbeteren. Deze wijzigingen zijn bedoeld om gebruikers te beschermen tegen spam, phishing-aanvallen en andere vormen van e-mailfraude.

Laten we eens wat dieper ingaan op deze belangrijke redenen:

Verbeterde beveiliging

Zowel Gmail als Yahoo scherpen hun e-mailverificatieprotocollen aan om e-mailspoofing en phishing te voorkomen. Dankzij deze nieuwe vereisten kunnen e-mailproviders de authenticiteit van e-mails beter verifiëren. Dit maakt het standaard moeilijker voor kwaadwillenden om e-mails te versturen vanaf gespoofde domeinen.

Spam verminderen

Een ander belangrijk doel van deze veranderingen is het verminderen van de hoeveelheid spam die mensen ontvangen. Gmail en Yahoo implementeren strengere drempels voor spamklachten om ervoor te zorgen dat alleen relevante en gewenste e-mails de inbox van mensen bereiken. Voor een laag aantal spamklachten moeten verzenders prioriteit geven aan de algehele gebruikerservaring. Als ze hieraan voldoen, is de kans groter dat hun e-mails worden geopend en gelezen. Ja, het kost wat moeite om dit in te stellen, maar het potentieel van meer gelezen e-mails is het alleen al waard.

Wettelijke naleving

Deze veranderingen zijn ook in lijn met wereldwijde wettelijke normen voor e-mailmarketing, zoals de CAN-SPAM Act in de Verenigde Staten. Door bijvoorbeeld duidelijkere afmeldmechanismen af te dwingen, kunnen Gmail en Yahoo ervoor zorgen dat e-mailverzenders voldoen aan de wettelijke eisen en mensen eenvoudige manieren bieden om zich af te melden als ze dat willen.

Gebruikerservaring verbeteren

Het uiteindelijke doel van deze updates is om de algehele gebruikerservaring van e-mail te verbeteren. Te veel mensen worden elke dag bedolven onder ongewenste e-mails, dus het toevoegen van maatregelen die ongewenste e-mails helpen uitfilteren en ervoor zorgen dat alleen legitieme, relevante berichten worden afgeleverd, zal de UX voor e-mail verbeteren.

[ad_2]

https://kinsta.com/nl/blog/gmail-yahoo-mail-vereisten/