Gebruikerservaring verbeteren dankzij snellere sites: Zo optimaliseer je de zoekervaring (SXO) met Kinsta

ict

[ad_1]

Digitale marketing verandert altijd – dat is niets nieuws. Maar wat wel nieuw is, is een opmerkelijke verschuiving in de moderne benadering van SEO. Zoekmachine optimalisatie, search engine optimization (SEO) is nog steeds belangrijk, maar het krijgt nu een nieuwe vorm met een andere term, search experience optimization (SXO).

Terwijl SEO zich richt op het optimaliseren van content voor zoekmachines om de rankings te verbeteren, gaat SXO een stap verder door de nadruk te leggen op de algehele gebruikerservaring. Deze totaalaanpak integreert elementen als sitesnelheid, mobiele optimalisatie en intuïtief ontwerp om ervoor te zorgen dat mensen vinden wat ze zoeken en een positieve totaalervaring hebben tijdens het doorbladeren van je inhoud.

Vandaag bespreken we alles over SXO, inclusief wat het is, hoe het verschilt van SEO en hoe je het kunt gaan gebruiken. We bespreken ook waarom Kinsta een essentiële partner is bij het bereiken van effectieve SXO.

Wat is search experience optimization (SXO)?

Zoekervaringoptimalisatie, of SXO, gaat een stap verder dan traditionele SEO en richt zich op het zorgen dat mensen op de link van je site klikken in de zoekresultaten en ervoor zorgen dat ze een geweldige ervaring hebben als ze daar eenmaal zijn.

Zie SXO als een mix van SEO en UX principes. Terwijl SEO primair gericht is op het verbeteren van de positie in zoekmachines door middel van zoekwoorden en technische optimalisaties, is SXO gericht op het verbeteren van de hele reis die een gebruiker aflegt vanaf de eerste zoekopdracht tot de uiteindelijke interactie op je site.

SXO geeft prioriteit aan het begrijpen van de intentie van de gebruiker en het leveren van relevante inhoud van hoge kwaliteit op een gebruiksvriendelijke manier. Hieronder vallen optimalisatie door middel van snelle laadtijden, mobiele responsiviteit en een intuïtieve navigatie. Prioriteit geven aan deze factoren is heel belangrijk. Volgens een rapport van Yottaa zullen 9 van de 10 shoppers (dat is 90%!) een website verlaten als hun winkelervaring te traag is.

Maar zulke trieste statistieken zijn natuurlijk ook van toepassing op blogs en informatiesites.

Dus samengevat: het gaat bij SXO om het creëren van een naadloze, boeiende ervaring die ervoor zorgt dat mensen langer op je site blijven en interactie hebben met je inhoud.

Als mensen je site eenmaal hebben gevonden, zorgt SXO ervoor dat ze hem nuttig en leuk vinden om te gebruiken. Deze macro-benadering van digitale marketing erkent het belang van zowel zichtbaarheid als gebruikerservaring voor succes op de lange termijn.

[ad_2]

https://kinsta.com/nl/blog/zoekervaringsoptimalisatie/